GUIA ALIMENTÀRIA

La guia alimentària “Petits canvis per menjar millor” és una nova eina per identificar aspectes claus que, amb petites modificacions, poden millorar de forma important la qualitat i la sostenibilitat de la vostra alimentació.

  • + fruites i hortalisses, llegums, fruita seca
  • + Aliments integrals, oli d’oliva verge, aliments de temporada i proximitat
  • –  sal i  sucres
  • – carn vermella i processada, aliments ultra processats
  • + activitat física: vida activa i social

Menjar bé per rendir més

Els experts també fan front comú perquè s’eviti al màxim el consum de pastisseria industrial, llaminadures, snacks , menjar ràpid, refrescos i sucs de fruita envasats; i alhora que es defugin els àpats massa copiosos per afavorir una bona digestió.

El Dr. Pérez Calvo alerta que “existeix una important falta de consciència que el fracàs escolar està directament condicionat al que mengen els nostres fills i a la qualitat dels aliments que ingereixen”.

Berenar lleuger

Per aconseguir sopar d’hora i que hi hagi una bona digestió durant la nit cal que el berenar sigui lleuger però prou atractiu per satisfer les ganes d’aquell gust dolç que els més petits tenen una vegada surten de l’escola. Montse Bradford aposta per una peça de fruita natural o compota.

Sopar d’hora

I pel que fa al sopar, els experts aposten perquè afavoreixi una bona digestió. Així doncs, cal que inclogui verdura cuita de temporada i al vapor que els proporcionarà una important font de vitamines. El menú també ha d’incloure cereals integrals, proteïnes -vegetals o bé peix/ou si són animals-, acompanyat de llavors i fruita seca.